تقویت انتن موبایل

دستگاه‌های  بوستر یا تقویت کننده انتن موبایل از تجهیزات مخابراتی می باشد که به دو گونه تقویت کننده آنتن صنعتی و تقویت کننده سیگنال موبایل خانگی تولید می شود. نوع صنعتی آن در دکل‌های تلفن همراه استفاده می‌شود و نوع خانگی آن که به ریپیتر تقویت کننده تلفن همراه نیز معروف می‌باشد در سطح و ظرفیت کوچکتر جهت مصارف خانگی و تجاری و اداری استفاده می شود.

تقویت کننده تلفن همراه یا تکرار کننده امواج از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: آنتن outdoor یا خارجی، دستگاه ریپیتر و آنتن indoor یا داخلی. این تجهیزات یک سیستم بی‌سیم برای تقویت سیگنال دریافتی تلفن همراه هستند. در ادامه مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه این تقویت کننده به بهبود توان سیگنال تلفن همراه کمک می‌کند. تقویت کننده آنتن تلفن همراه در اصل یک تکرار کننده می باشد که شامل تقویت کننده نیز می‌باشد.

تقویت کننده آنتن موبایل
دستگاه تقویت موبایل 4g

تقویت کننده انتن موبایل چگونه کار می‌کند؟

دستگاه‌های ریپیتر تلفن همراه یا بوسترها در مکان‌هایی که میزان دریافت سیگنال‌های تلفن‌های همراه ضعیف است مورد استفاده قرار می‌گیرند. توان تلفن همراه معمولا تحت تاثیر انسداد کننده‌های مختلف قرار می گیرند که این شامل انسداد کننده های طبیعی مانند درختان، مصالح ساختمانی در ساختمان ها، تپه ها و همچنین مسافت می باشد. در این چنین مواقعی است که سیستم تقویت کننده موبایل کارایی خود را نشان می دهد. باید توجه کنید که توان تلفن همراه همراه با توجه به توان سیگنالی به صورت DBM محاسبه می شود. در مرحله بعد، دریافت سیگنال تلفن همراه توسط آنتن خارجی انجام می شود.

 در مرحله بعد توسط تکرار کننده سلولی، تقویت و از طریق آنتن داخلی مجددا در ساختمان یا اتومبیل پخش می شود. نتیجه افزایش آنتن دهی تلفن همراه است که در بیشتر تلفن های همراه حتی در دورترین مکانها به اوج خود می رسد. سپس می توانید از تماس های واضح تر و مرور سریع تر اینترنت و بارگیری سریع داده ها لذت ببرید. این نحوه کارکرد تقویت کننده ها در تمام فناوری ها می باشد. تقویت کننده ها همچنین با انواع تلفن های همراه کار می کند. یکی دیگر از مزیت های اتصال تقویت شده که عمر باطری تلفن همراه با 180 دقیقه مکالمه افزایش می یابد.

مشاوره تلفنی پیش از خرید ۱۳۰۱۵۳۸– ۰۹۱۲
آنتن لوگاریتمی موبایل

آنتن گیرنده امواج موبایل چیست؟

آنتن گیرنده به آنتن‌هایی می‌گویند که باید در محلی که سیگنال موبایل تا حدی در آن وجود دارد، نصب شود. این آنتن‌ها پس از دریافت سیگنال، آن را از طریق کابل به دستگاه تقویت کننده می‌فرستند تا دستگاه آن را تقویت کرده و به آنتن فرستنده ارسال کند. آنتن‌های گیرنده، عموما در پشت‌بام یا محل‌های خارجی ساختمان نصب می‌شوند و از این رو به آن‌ها آنتن خارجی(outdoor) نیز گفته می‌شود.

آنتن فرستنده امواج موبایل چیست؟

آنتن فرستنده به آنتن‌هایی می‌گویند که باید در داخل ساختمان (که آنتن دهی ضعیف است)، نصب شود. این آنتن‌ها پس از دریافت سیگنال تقویت شده توسط دستگاه ریپیتر از طریق کابل، آن را در سطح محیط پخش می‌کنند و آنتن دهی بهبود می‌یابد. آنتن‌های فرستنده، عموما در داخل اتاق‌ها یا دیگر محل‌های داخلی ساختمان نصب می‌شوند و از این رو به آن‌ها آنتن داخلی (Indoor) نیز گفته می‌شود.

تقویت انتن موبایل
ویژگی‌ محصولات موبایل ریپیتر
قابلیت آنتن دهی در متراژهای مختلف
سازگار با شرایط متفاوت آب و هوایی
دارای گارانتی معتبر موبایل ریپیتر
مقرون به صرفه و اقتصادی

دانلود کاتالوگ

جهت دانلود کاتالوگ دستگاه تقویت انتن موبایل، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

تقویت کننده سیگنال 4G چگونه کار می کند؟

یک تقویت کننده سیگنال قبل از تقویت سیگنال 4G کم از فضای باز و توزیع مجدد آن در اطراف تعداد معینی از آنتن های سرویس داخلی برای افزایش پوشش 4G و عملکرد تلفن های همراه در داخل ساختمان می گیرد. اما اجرای دقیق بر اساس موقعیت مکانی سایت‌های موبایل مجاور، تعداد خدمات مخابراتی مورد نیاز و مسیرهای کابل در ساختمان بسیار متفاوت است.

قیمت تقویت کننده آنتن موبایل به چه عوامل بستگی دارد؟

  • محدوده آنتن دهی (متراژ محل شما)
  • باند فرکانسی
  • میزان کابل مصرفی از محل خارجی تا محل داخلی

برای دریافت قیمت تقویت کننده آنتن موبایل، می‌توانی به بخش پیش‌فاکتور ریپیتر موبایل در لینک زیر مراجعه کنید

ورود به سامانه پیش فاکتور تقویت کننده آنتن موبایل

راه‌های رفع مشکل آنتن دهی گوشی‌های سامسونگ، شیائومی، هوآوی

گوشی خود را restart کنید

یکی از ساده ترین راه حل و در عین حال موثرترین روش ها برای رفع مشکل عدم آنتن دهی موبایل ری استارت کردن گوشی است. دستگاه را خاموش کنید و یک دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را مجدد روشن کنید. به این ترتیب مشکل گوشی شما حل خواهد شد، اما اگر مشکل حل نشد یا دوباره تکرار شد باید برای رفع کامل این مشکل حتما به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه نمایید.

بردن به حالت پرواز

روش ساده دیگر برای حل مشکل عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ استفاده از حالت پرواز است. به مدت 30 ثانیه این حالت را فعال کنید و مجددا Airplane Mode را خاموش کنید. همان طور که می دانید با روشن کردن حالت Airplane Mode سیگنال ها و فرکانس های لازم برای ایجاد ارتباط با موبایل قطع می شود. وقتی یک بار Airplane Mode را خاموش و روشن می کنید، در حقیقت سیگنال ها را دستکاری کرده و آنها را به سمت دستگاه خود هدایت می کنید.

اپراتور شبکه تلفن همراه را دستی تنظیم کنید

تنظیمات دستی اپراتور شبکه تلفن همراهتان هم می تواند در حل مشکل عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ موثر باشد. برای این کار وارد settings یا تنظیمات گوشی شوید؛ Mobile networks را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. Network operators را انتخاب کنید و با ضربه زدن روی Search networks یا شاید هم Search manually منتظر باشید تا گوشی شما تمام اپراتورهای موجود شبکه تلفن همراه را نمایش دهد و در نهایت اپراتور شبکه تلفن همراه خود را انتخاب کنید.

شدت واقعی سیگنال آنتن موبایل خود را بدانید

در این مرحله لازم است پیش از هر کاری مقدار آنتن دهی واقعی (شدت سیگنال واقعی) را برای گوشی خود به دست آورید.اگر می خواهید بدانید شدت سیگنال واقعی شما چقدر است باید به قسمت منوی گوشی خود رفته و گزینه ی Status را انتخاب کنید. برای این کار تنها لازم است منوی تنظیمات گوشی را باز کنید و صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید. حال می بایست روی About Phone تپ کنید و سپس گزینه ی Status را انتخاب کنید. SIM Status را انتخاب کنید . صفحه ای به شما نمایش داده می شود و در آن در زیر فیلد Signal Strength بازه ای از اعداد با واحد dB نوشته شده است.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

این اقدام تمامی تنظیمات را به حالت اولیه ی خود بر میگرداند. اگر تنظیمات ناصحیح باشد و یا دچار اختلال شده باشد، میتوانید از این راه مشکل عدم آنتن دهی گوشی خود را حل کنید. در غیر این صورت برای رفع مشکل آنتن دهی سامسونگ خود لازم است به مرکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید.

خرید تقویت کننده آنتن موبایل

در صورتی که آنتن دهی شبکه‌ی شما در محل کار و زندگی ضعیف باشد، می‌توانید با متخصصان ما تماس بگیرید تا با بررسی منطقه‌ی شما، با کیفیت‌ترین و به صرفه‌ترین دستگاه ریپیتر موبایل را به شما معرفی و برای شما نصب کنند.