عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ می تواند در هر گوشی و در هر زمانی رخ دهد که گوشی های موبایل سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. علت عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ می تواند به علت یک خطای نرم افزاری رخ دهد که سرویس شبکه گوشی را تحت الشعاع خود قرار می دهد و در بدترین حالت می تواند به علت یک مشکل سخت افزاری مانند شکستن و خراب شدن آنتن شبکه رخ بدهد.

دلایل پریدن آنتن گوشی

برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی باید قبل از هرچیزی دلایل بروز این مشکل را بررسی کنیم. به جز مشکلات مربوط به اپراتور، خیلی از مواقع مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری ممکن است از دلایل پریدن آنتن گوشی باشد. مثلا اگر گوشی ضربه بخورد، ممکن است آنتن آن بپرد یا سیم کارت به درستی کار نکند. بعضی وقت‌ها حتی قاب گوشی هم یکی از دلایل پریدن آنتن گوشی به شمار می‌رود. به صورت کلی ممکن است موارد زیر یکی از دلایل پریدن آنتن گوشی باشد:

  • تغییر رام گوشی
  • کیس و لوزام جانبی موبایل
  • مشکلات مقطعی از سوی اپراتور
  • بهم خوردن تنظیمات شبکه گوشی
  • تنظیمات و سویچ بین شبکه های 2G، 3G و 4G
  • فرسوده شدن سیم کارت، تمیز کردن یا تعویض آن
  • فشار وارد شدن به سیم کارت و ضربه خوردن موبایل
  • قرار گرفتن در کنار اشیایی که آنتن دهی را مختل می‌کنند
  • قرار گرفتن در نقظه جغرافیایی که از نظر آنتن دهی دچار مشکل است
  • مشکل سخت افزار مخصوص آنتن دهی موبایل و عدم شناسایی سیم کارت

راه حل هایی برای حل مشکل عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ

گوشی خود را restart کنید

یکی از ساده ترین راه حل و در عین حال موثرترین روش ها برای رفع مشکل عدم آنتن دهی موبایل ری استارت کردن گوشی است. دستگاه را خاموش کنید و یک دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را مجدد روشن کنید. به این ترتیب مشکل گوشی شما حل خواهد شد، اما اگر مشکل حل نشد یا دوباره تکرار شد باید برای رفع کامل این مشکل حتما به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه نمایید.

بردن به حالت پرواز

روش ساده دیگر برای حل مشکل عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ استفاده از حالت پرواز است. به مدت 30 ثانیه این حالت را فعال کنید و مجددا Airplane Mode را خاموش کنید. همان طور که می دانید با روشن کردن حالت Airplane Mode سیگنال ها و فرکانس های لازم برای ایجاد ارتباط با موبایل قطع می شود. وقتی یک بار Airplane Mode را خاموش و روشن می کنید، در حقیقت سیگنال ها را دستکاری کرده و آنها را به سمت دستگاه خود هدایت می کنید.

اپراتور شبکه تلفن همراه را دستی تنظیم کنید

تنظیمات دستی اپراتور شبکه تلفن همراهتان هم می تواند در حل مشکل عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ موثر باشد. برای این کار وارد settings یا تنظیمات گوشی شوید؛ Mobile networks را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. Network operators را انتخاب کنید و با ضربه زدن روی Search networks یا شاید هم Search manually منتظر باشید تا گوشی شما تمام اپراتورهای موجود شبکه تلفن همراه را نمایش دهد و در نهایت اپراتور شبکه تلفن همراه خود را انتخاب کنید.

شدت واقعی سیگنال آنتن موبایل خود را بدانید

در این مرحله لازم است پیش از هر کاری مقدار آنتن دهی واقعی (شدت سیگنال واقعی) را برای گوشی خود به دست آورید.اگر می خواهید بدانید شدت سیگنال واقعی شما چقدر است باید به قسمت منوی گوشی خود رفته و گزینه ی Status را انتخاب کنید. برای این کار تنها لازم است منوی تنظیمات گوشی را باز کنید و صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید. حال می بایست روی About Phone تپ کنید و سپس گزینه ی Status را انتخاب کنید. SIM Status را انتخاب کنید . صفحه ای به شما نمایش داده می شود و در آن در زیر فیلد Signal Strength بازه ای از اعداد با واحد dB نوشته شده است.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

این اقدام تمامی تنظیمات را به حالت اولیه ی خود بر میگرداند. اگر تنظیمات ناصحیح باشد و یا دچار اختلال شده باشد، میتوانید از این راه مشکل عدم آنتن دهی گوشی خود را حل کنید. در غیر این صورت برای رفع مشکل آنتن دهی سامسونگ خود لازم است به مرکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید.

خرید تقویت کننده آنتن موبایل

در صورتی که آنتن دهی شبکه‌ی شما در محل کار و زندگی ضعیف باشد، می‌توانید با متخصصان ما تماس بگیرید تا با بررسی منطقه‌ی شما، با کیفیت‌ترین و به صرفه‌ترین دستگاه ریپیتر موبایل را به شما معرفی و برای شما نصب کنند.

تقویت آنتن موبایل

جدیدترین مقالات درباره مشکلات آنتن دهی گوشی سامسونگ