تقویت آنتن دهی موبایل به صورت تضمینی

اگر آنتن دهی موبایل شما به صورت کلی ضعیف است، با ما تماس بگیرید (مشاوره رایگان)
  • اگر آنتن دهی تلفن همراه، در محل زندگی و کار شما ضعیف است، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. برای بررسی دقیق‌تر و بهبود مشکلات آنتن دهی خود، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا از متخصصان مجرب و حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.
  • مشاور رایگان تقویت آنتن موبایل : ۲۲۰۰۹۱۴۵-۰۲۱
محبوب

مشکلات آنتن‌دهی هر دستگاه موبایلی می‌تواند به دو دلیل رخ دهد:

1- مشکلات می‌تواند مربوط به دستگاه موبایل شما باشد. (به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری)

2- مشکلات می‌تواند دلایلی خارج از دستگاه شما داشته باشد؛ مثلا آنتن دهی محل زندگی یا کار شما ضعیف باشد.

در صورتی که در محل کار و زندگی خود با کمبود و ضعف آنتن دهی مواجه هستید، می‌توانید از دستگاه‌های تقویت کننده سیگنال موبایل استفاده نمایید. شما می‌توانید برای کسب اطلاع بیشتر از انواع دستگاه‌های تقویت کننده موبایل با ما تماس بگیرید.

مضرات تقویت کننده آنتن موبایل در چیست؟ به شکل خلاصه، می‌توان گفت که در صورت استاندارد بودن تجهیزات، تشعشعات آنتن‌های موبایل تاثیر مخربی بر سلامت شهروندان و افرادی که در نزدیکی این آنتن‌ها زندگی می‌کنند ندارد و نکته قابل‌ تامل‌تر اینکه هرچه تعداد این آنتن‌ها افزایش داشته باشد، موبایل‌هایی که معمولا در فاصله چند سانتی‌متری به بدن ما قرار دارند برای یافتن سیگنال تلاش کمتری می‌کنند.

اما در اینجا برای فراموش کردن نگرانی‌ها، یک سوال دیگر نیز مطرح می‌شود: آیا تجهیزاتی که اپراتورهای موبایل ایرانی استفاده می‌کنند استاندارد است؟

تنها در صورتی می‌توان از بی‌خطر بودن آنتن‌های موبایل و فرکانس آن ها اطمینان حاصل کرد که تمام تجهیزات مخابراتی از جمله شبکه RAN و آنتن‌های موبایل از استانداردهای وضع شده به شکل جهانی و در داخل ایران پیروی کنند. برای پیگیری همین مسئله به سراغ اپراتورهای موبایل رفتیم و در مورد نوع تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می‌دهند از آنها اطلاعاتی را دریافت کردیم.
300

اپراتورهای موبایل ایرانی از تجهیزات چه شرکت‌هایی استفاده می‌کنند؟در سال 93 و پس از پایان یافتن انحصار رایتل در ارائه خدمات نسل سوم شبکه، همراه اول و ایرانسل شبکه خود را نوسازی کردند و تکنولوژی‌های جدید را در اختیار کاربرانشان قرار دادند. همراه اول اکنون خبر می‌دهد که تمام شهرهای ایران تحت پوشش آخرین نسل شبکه موبایل قرار دارند و نوسازی کامل شبکه به معنای استفاده اپراتورهای موبایل ایران از آخرین استانداردهای این حوزه است.

مدیران همراه اول و ایرانسل در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهند که در حال حاضر و پس از نوسازی شبکه مخابراتی خود، تجهیزات در «شبکه دسترسی رادیویی» یا «RAN» ساخته شده توسط شرکت‌های نوکیا، اریکسون و هواوی هستند.

تقویت کننده وای فای

استانداردهای تقویت کننده آنتن موبایل

از سوی دیگر آنتن‌های موبایل یا ساخت همان شرکت‌های یاد شده هستند و یا شرکت آلمانی «KATHREIN» که گواهینامه‌های انطباق با استانداردهای ISO و IEC و EN را دارند.

آیا سازندگان خارجی استانداردهای تشعشعات را رعایت می‌کنند؟بر اساس نتایجی که از تحقیقات دیجیاتو به دست آمده، دو آزمایش اصلی از طریق سازندگان روی این تجهیزات انجام می‌شود.

1- استاندارد های تست سازگاری الکترومغناطیسی یا EMC، که این استانداردها خود بر سه دسته تقسیم می شوند:

استانداردهای تست کیفیت برق یا Power Qualityاستانداردهای تست گسیلش یا EMI یا تداخل الکترومغناطیسیاستانداردهای تست EMS پذیرفتاری الکترومغناطیسی یا Immunity یا ایمنی2- استانداردهای تست میدانی EMF، که این استانداردها مشتمل بر استانداردهای زیر هستند:

استانداردهای IEEE C.95-1,3,5,7 استاندارد بین المللی سازمان جهانی بهداشت، کمیته ICNIRP استاندارد ملی ایران به شماره ISIRI-8567نوکیا، یکی از بزرگترین سازندگان تجهیزات مخابراتی است در سایت خود می‌نویسد: «ما اطمینان حاصل می‌کنیم که تمام محصولات مخابراتی با استانداردهای ملی و بین‌المللی در خصوص تشعشع RF مطابقت داشته باشند. ما روش‌های نصب صحیح را ارائه می‌دهیم و آموزش‌هایی را نیز به افرادی که با نوکیا همکاری می‌کنند ارائه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که تجهیزات به شکل صحیح نصب شده‌اند و سطح تشعشعات با محدودیت‌های اعلام شده منطبق باشند.»

در ادامه نوکیا خبر می‌دهد که از دهه 90 میلادی همکاری برای تحقیقات در خصوص سطح تشعشعات تجهیزات مخابراتی را آغاز کرده و این شرکت نیز در نهایت به آزمایش‌های سازمان بهداشت جهانی اشاره می‌کند که تا کنون تاثیر کوتاه یا بلند مدتی بر اثر قرار گرفتن در معرض تشعشع RF در افراد دیده نشده است و بنابراین مضرات تقویت کننده آنتن موبایل به صورت اندک است.

کد تقویت آنتن موبایل

سخنان شرکت اریکسون درباره تشعشع های RF

شرکت اریکسون هم که یکی دیگر از بازیگران بزرگ جهانی در صنعت ساخت تجهیزات مخابراتی است در سایت خود می‌نویسد: «تمام تجهیزات ایستگاه‌های پایه ثابت که تشعشع RF و میدان الکترومغناطیسی تولید می‌کنند باید به گونه‌ای طراحی شوند که با محدودیت‌ها و قوانین در این حوزه مطابقت داشته باشند.»

آیا تجهیزات مخابراتی داخل ایران آزمایش می‌شوند؟بر اساس تحقیقات دیجیاتو، در زمان ورود ابزارهای مخابراتی به کشور، در گمرک از آنها نمونه‌برداری می‌شود و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف به اصالت‌سنجی این دستگاه‌ها و تایید استاندارد بودن آنهاست. در واقع تمام آزمایش‌هایی که سازنده‌ انجام می‌دهد و در فوق به آنها اشاره شد، در ایران تکرار می‌شوند.

برای اطمینان از صحت این امر به یکی از اساتید دانشگاه که مسئول پروانه شماره 26-333 سازمان انرژی اتمی ایران در همراه اول نیز بوده و در تالیف و ویرایش علمی کتاب‌هایی چون «حفاظت در برابر تابش امواج الکترومغناطیس» و «اثر امواج الکترومغناطیس روی بدن انسان» نیز همکاری داشته است مراجعه کردیم، او در این رابطه به دیجیاتو می‌گوید:

«برخی از تست های مربوط به آنتن‌ها و تجهیزات مخابراتی موبایل توسط آزمایشگاه‌های معتبر دانشگاهی مانند آزمایشگاه تایید نمونه سازگاری الکترومغناطیسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همینطور آزمایشگاه آنتن‌های مخابراتی دانشگاه تهران انجام می‌شود، همچنین آزمایش‌های نرخ جذب ویژه ناشی از گوشی‌های موبایل نیز در آزمایشگاه SAR مرکز تحقیقات آفاق دانشگاه علم و صنعت ایران، قابل انجام است. برخی دیگر از تست ها در آزمایشگاه‌های مورد قبول سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از قبیل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک ایران و آزمایشگاه آزمون صنایع انرژی (اپیل) نیز صورت می‌گیرد که لیست کامل آزمایشگاه‌ها از سایت www.cra.ir قابل پی گیری است.»

آزمایش‌های دوره‌ای اپراتورهای موبایلتا اینجا می‌دانیم که سازندگان تجهیزات مخابراتی استانداردهای این حوزه را رعایت می‌کنند و تجهیزاتی که به ایران وارد می‌شوند، توسط معتبرترین شرکت‌های جهانی ساخته شده‌اند. از سوی دیگر این تجهیزات در زمان ورود به کشور آزمایش می‌شوند.

اما آیا پس از نصب و در سال‌های بعد، باز هم آزمایش دیگری روی این تجهیزات صورت می‌گیرد؟ آنطور که اپراتورهای موبایل خبر می‌دهند، سه نوع آزمایش و تست میدانی EMF یا میدان های الکترومغناطیس انجام می‌شود.
همچنین بخوانید

راه اطمیمنان از امن بودن تشعشعات آنتن های موبایل

اپراتورهای موبایل در زمان نصب آنتن‌های جدید، آزمایشات اولیه را روی آن انجام می‌دهند. این در حالیست که آزمایش دوره‌ای نیز وجود دارد و سازمان انرژی اتمی هر سه سال یکبار بر اساس همین آزمایش‌های دوره‌ای، پروانه «اشتغال به کار پرتوکاران و بهره برداری از منابع پرتوزا» را برای اپراتورهای موبایل تمدید می‌کند. یکی از اپراتورهای موبایل در این رابطه به دیجیاتو می‌گوید که قبل از ورود تکنولوژی نسل 3، 4 و 4.5، حدود هزار نقطه در تهران اندازه گیری شد و اکنون کار اندازه‌گیری 10 هزار نقطه در کل کشور در حال انجام است.

از سوی دیگر کاربرانی که یک آنتن موبایل در نزدیکی محل سکونت آنها قرار دارد نیز از طریق سامانه 195 می‌توانند نگرانی خود را پیگری کنند. پس از ثبت شکایت در خصوص آنتن موبایل، اپراتور موبایل موظف است تا کار اندازه‌گیری برای نقطه خاص را انجام داده و گزارشی را در این رابطه ارائه دهد. در مطلبی جداگانه، چگونگی ارائه چنین درخواستی را توضیح داده‌ایم.

اگرچه پوشش نسل‌های جدید شبکه موبایل اکنون در کل شهرهای کشور در دسترس قرار گرفته و این امر باعث افزایش آنتن‌های موبایل شده است اما تمام شواهد نشان می‌دهد که با توجه به افزایش حجم موبایل‌های هوشمند و استفاده از خدمات ارتباطی نوین، در صورت افزایش پیدا نکردن آنتن‌ها، خود موبایل‌ها خطرناک‌تر خواهند بود و این در حالیست که سازمان جهانی بهداشت نیز هنوز نشانه‌ای از خطر در خود این آنتن‌ها نیافته است.

 

تقویت آنتن موبایل در زیر زمین

در صورتی که راهکارهای بالا، مشکل شما را حل نکرد شما می‌توانید از دستگاه تقویت آنتن موبایل برای بهبود آنتن‌دهی گوشی خود استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان قبل از خرید، با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید:

۱۳۰۱۵۳۸– ۰۹۱۲
جدیدترین دستگاه های تقویت آنتن موبایل

مشاوره رایگان خرید تقویت کننده آنتن موبایل
۰۲۱-۲۲۰۰۹۱۴۵

اگر مشکل آنتن‌دهی گوشی موبایل شما با انجام مراحل بالا برطرف نشد، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۲۱-۲۲۰۰۹۱۴۵

مشاوره تلفنی پیش از خرید

خرید آنلاین

برای خرید اینترنتی وارد فروشگاه شوید
ورود به فروشگاه
دسترسی سریع
بهبود آنتن دهی موبایل (3) تقویت آنتن تلفن همراه (3) تقویت آنتن دهی سامسونگ (2) تقویت آنتن دهی شیائومی (2) تقویت آنتن دهی موبایل (8) تقویت آنتن شیائومی (2) تقویت آنتن موبایل (69) تقویت آنتن موبایل ارزان (2) تقویت آنتن موبایل سامسونگ (2) تقویت آنتن موبایل مسکونی (2) تقویت آنتن همراه اول (2) تقویت امواج موبایل (8) تقویت انتن موبایل (3) تقویت سیگنال سامسونگ (2) تقویت سیگنال موبایل (11) تقویت کننده آنتن سامسونگ (3) تقویت کننده آنتن موبایل (27) تقویت کننده آنتن موبایل 4g (2) تقویت کننده آنتن همراه اول (3) تقویت کننده امواج موبایل (4) تقویت کننده ایرانسل (2) تقویت کننده تلفن همراه (4) تقویت کننده سامسونگ (2) تقویت کننده سیگنال موبایل (12) تقویت کننده سیگنال موبایل ارزان (2) تقویت کننده شیائومی (2) تقویت کننده موبایل (6) تقویت کننده موبایل + قیمت (2) تقویت کننده موبایل ارزان (2) تقویت کننده موبایل سامسونگ (3) تقویت کننده موبایل شیائومی (5) تقویت کننده وای فای (3) خرید تقویت آنتن موبایل (6) خرید تقویت کننده سامسونگ (5) خرید تقویت کننده سیگنال موبایل (3) خرید تقویت کننده موبایل (6) خرید دستگاه تقویت آنتن موبایل (5) خرید دستگاه تقویت کننده موبایل (2) دستگاه تقویت آنتن موبایل (5) دستگاه تقویت موبایل سامسونگ (2) دستگاه ریپیتر موبایل (3) دستگاه ریپیتر موبایل سامسونگ (2) ریپیتر موبایل (2) ریپیتر موبایل سامسونگ (3) قیمت تقویت کننده آنتن موبایل (3)