تقویت آنتن دهی موبایل به صورت تضمینی

اگر آنتن دهی موبایل شما به صورت کلی ضعیف است، با ما تماس بگیرید (مشاوره رایگان)
  • اگر آنتن دهی تلفن همراه، در محل زندگی و کار شما ضعیف است، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. برای بررسی دقیق‌تر و بهبود مشکلات آنتن دهی خود، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا از متخصصان مجرب و حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.
  • مشاور رایگان تقویت آنتن موبایل : ۲۲۰۰۹۱۴۵-۰۲۱
محبوب

مشکلات آنتن‌دهی هر دستگاه موبایلی می‌تواند به دو دلیل رخ دهد:

1- مشکلات می‌تواند مربوط به دستگاه موبایل شما باشد. (به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری)

2- مشکلات می‌تواند دلایلی خارج از دستگاه شما داشته باشد؛ مثلا آنتن دهی محل زندگی یا کار شما ضعیف باشد.

در صورتی که در محل کار و زندگی خود با کمبود و ضعف آنتن دهی مواجه هستید، می‌توانید از دستگاه‌های تقویت کننده سیگنال موبایل استفاده نمایید. شما می‌توانید برای کسب اطلاع بیشتر از انواع دستگاه‌های تقویت کننده موبایل با ما تماس بگیرید.

مشکل آنتن دهی موبایل یکی از مشکلاتی است که اغلب برای گوشی های موبایل اتفاق می ‌افتد. عوامل مختلفی سبب به وجود آمدن این مشکل در گوشی های موبایل می شود. این معضل به قدری فراگیر و گسترده شده که اغلب کاربران گوشی‌های هوشمند حداقل برای یک مرتبه هم که شده با این مشکل مواجه شده‌ اند. البته در اغلب مواقع دلیل ضعیف شدن آنتن گوشی موبایل آنتن های مخابراتی می باشد.

در این مقاله قصد داریم تا عواملی که سبب بروز آنتن دهی ضعیف گوشی یا به اصطلاح آنتن ندادن گوشی می ‌شوند را بررسی کنیم و با ارائه راهکارهای مختلفی به کاربران کمک کنیم تا بتوانند اقدام به تقویت آنتن دهی گوشی موبایل خود نمایند تا بتوانید فرکانس دریافتی مناسبی داشته باشید. از آنجایی که امروزه انسان ها استفاده بسیار زیادی از گوشی های موبایل برای برقراری ارتباط دارند، در نتیجه به وجود آمدن مشکل در آنتن دهی گوشی های موبایل می تواند یک معضل بسیار بزرگ تلقی شود. تکنوسان مگ با ارائه راهکارهای مختلف برای تقویت آنتن گوشی سعی کرده تا به کاربران در زمینه یاری رساند.

آموزش رفع مشکل آنتن دهی موبایل

در ادامه مطلب قصد داریم تا روش هایی را که برای افزایش آنتن دهی گوشی کاربرد دارند برای شما عنوان نماییم تا با مطالعه این بخش بتوانید مشکل آنتن دهی موبایل خود را تقویت کنید. البته گاها مشاهده شده که برخی اپراتورها اقدام به ارائه یکسری کد جهت تقویت آنتن دهی به کاربران می نمایند و اما با اطلاعاتی که ما به دست آورده ‌ایم کد های فوق، کاربردی نیستند و هیچ تاثیری بر میزان آنتن دهی گوشی همراه شما نخواهند داشت.

انجام یکسری کارها موجب می ‌شود تا آنتن گوشی شما در لحظه تقویت شود. مثلاً هنگامی که شما به طبقات بالاتر ساختمان می روید، به دلیل اینکه موانع سر راه سیگنال ‌ها در طبقات بالاتر کمتر می شود آنتن گوشی شما بیشتر می شود. علاوه بر این آنتن گوشی معمولاً در نزدیک پنجره ها تقویت می ‌شود و دلیل این امر هم عدم وجود موانعی نظیر آجر و سیمان بر سر راه سیگنال ها می باشد. چنانچه می خواهید گوشی خود را تقویت نمایید بهتر است روش‌هایی را که در ادامه برای شما عنوان نموده ایم را به کار ببرید.

به روز رسانی نرم افزار

امروزه تقریباً همه شما به هنگام استفاده از گوشی ‌های هوشمند تان شاهد دریافت پیام هایی مبنی بر به روز رسانی نرم افزار های مختلف گوشی و حتی سیستم‌ عامل خود گوشی بوده اید. به روز رسانی گوشی یکی از اصلی ترین راهکار هایی است که برای تقویت آنتن دهی گوشی می توانید به کار ببرید. به همین خاطر پیام هایی را که مبنی بر به روز رسانی دریافت می نمایید را حتماً می بایست جدی بگیرید. افرادی هم که این پیام ها را دریافت نمی کنند می توانند با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی همراه خود، به روز رسانی ها را به صورت دستی انجام دهند و بدین ترتیب ضعف گوشی خود در آنتن دهی را مرتفع نمایند.

خاموش کردن سرویس های غیرفعال

امروزه گوشی‌ های هوشمند سرویس های مختلفی بر روی خود دارا هستند که از جمله آن می توانیم به nfc، بلوتوث، وای فای و غیره اشاره نماییم. سرویس های فوق چه به صورت تکی و چه به صورت گروهی می ‌توانند منجر به بروز اختلال در آنتن دهی گوشی هوشمند شوند. به همین خاطر پس از اینکه از این سرویس ها استفاده کردید و دیگر نیازی به آن ها نداشتید بهتر است سرویس‌های فوق را خاموش و غیر فعال نمایید تا از بروز اختلال در آنتن دهی گوشی خود پیشگیری به عمل بیاورید. دلیل به وجود آمدن اختلال این است که سرویس های فوق در تلاشند تا کار انتقال پیام یا برقراری تماس تلفنی را از طریق سرویس های خودشان انجام دهند و همین موضوع سبب می‌ شود که پهنای باند گوشی توسط این سرویس ها اشغال شود و آنتن و گوشی از پهنای باد محدودتری برای برقراری تماس استفاده نماید و همین موضوع سبب تضعیف آنتن دهی گوشی می ‌شود. در نتیجه بهترین راه حل برای افزایش آنتن دهی گوشی خاموش کردن سرویس های فوق در هنگام برقراری تماس می ‌باشد.

مشکل آنتن دهی موبایل

خاموش و روشن کردن حالت پرواز

افرادی که احساس می کنند که آنتن گوشی آنها ضعیف شده یا اینترنت آنها به درستی عمل نمی کند می توانند حالت پرواز یا Airplane mode گوشی خود را خاموش و روشن کنند. انجام دادن این کار موجب می شود تا گوشی هوشمندی که در دست دارید مجدداً به مخابرات و سرویس اینترنت متصل گردد. طبق اطلاعات به دست آمده این روش جزو کاربردی ترین روش ها برای تقویت آنتن دهی گوشی همراه می باشد. در نتیجه اگر شما در موقعیت مکانی مناسبی قرار دارید و از آنتن دهی آن نقطه اطمینان دارید برای آنکه بتوانید آنتن گوشی خود را تقویت کنید به راحتی با خاموش و روشن کردن حالت پرواز گوشی همراه خود می توانید آنتن موبایلتان را تقویت نمایید. برای انجام این کار پس از رفتن به حالت Airplane mode حدود 30 ثانیه صبر کنید و مجدداً گوشی را از حالت airplane mode خارج نمایید. پس از انجام این کار گوشی مجدداً شروع به اتصال به آنتن مخابرات و سرویس اینترنت می نماید و این اتصال مجدد ممکن است منجر به تقویت سیگنال ها شود.

انتخاب دستی اپراتور شبکه اینترنت

یکی از روش های کاربردی برای تقویت آنتن گوشی انتخاب دستی اپراتور شبکه اینترنت می باشد. البته این گزینه فقط برای گوشی های دارای سیستم عامل اندروید فعال است و سایر گوشی ها از این روش نمی توانند برای تقویت آنتن دهی گوشی همراه خود استفاده نمایند. اگر اپراتور مورد نظر شما همراه اول می باشد برای انجام این تنظیمات کافیست مراحل زیر را دنبال نمایید:

تنظیمات > یافتن شبکه‌های موبایل > اپراتورهای شبکه

گوشی هوشمند شما اقدام به اسکن کردن شبکه های موجود در اطراف شما می کند و شبکه ای را که از نظر فیزیکی به شما نزدیک تر است و از سیگنال قوی ‌تری برخوردار می باشد را جهت اتصال انتخاب می نماید. البته اگر اپراتور شما اپراتوری به جز همراه اول می باشد نیز با دنبال کردن مراحل ذکر شده در بالا می توانید انتخاب دستی اپراتور را انجام دهید. همانطور که می ‌دانید در برخی نقاط و مناطق آنتن دهی یک اپراتور ممکن است بهتر از سایر اپراتورهای آن منطقه باشد و انجام این کار می تواند به شما در رفع این مشکل کمک شایانی نماید.

بررسی سیم کارت

گاها مشاهده شده که حتی با درست قرار گرفتن سیم کارت در اسلات خود شاهد ضعیف عمل کردن آنتن گوشی بوده ‌ایم. در چنین مواقعی برای آنکه بتوانید آنتن دهی گوشی خود را تقویت نمایید می توانید سیم کارت خود را از اسلات خارج کنید و مجدداً سیم ‌کارت را درون اسلات قرار دهید. اگر در حین جا زدن سیم کارت درون اسلات احساس کردید که سیم کارت درست در سر جای خودش قرار نمی ‌گیرد و به اصطلاح لق میزند اسلات سیم کارت شما مشکل دارد و بهتر است برای رفع این مشکل گوشی خود را جهت تعمیر به یک تعمیرکار ماهر بسپارید.

اما اگر پس از جا زدن سیم کارت هیچگونه مشکلی در اسلات مشاهده نشد، ممکن است دلیل ضعف سیگنال آنتن موبایل و ضعیف شدن آنتن گوشی خود سیم کارت باشد. مثلاً افرادی که برای مدت زمان طولانی از یک سیم کارت استفاده کرده اند ممکن است به دلیل آن که سیم کارتشان سازگاری مناسبی با آنتن های مخابراتی جدید ندارد دچار مشکل در آنتن ‌دهی شوند. حتی ممکن است رابط سیمکارت آن ها به مرور زمان گرد و خاک به خود بگیرد و از بین برود. اینها دلایلی هستند که منجر به ضعف آنتن دهی گوشی شما می شوند. برای آنکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید می ‌توانید با دراوردن سیم کارت و پاک کردن آن با یک پد الکلی مجدداً آنتن دهی گوشی خود را چک کنید و اگر هنوز هم مشکل ادامه دار است بهتر است برای تعویض سیم کارت به یکی از مراکز مربوطه مراجعه نمایید.

انتخاب شبکه تلفن همراه (G) صحیح

شبکه های G3 یا G4 و G5 دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی هستند و سیگنال هایی که هر یک از این شبکه ها از آنتن های مخابراتی دریافت می کنند با یکدیگر متفاوت می باشد. امروزه اغلب شرکت ‌های ارائه دهنده سیم کارت به صورت پیش فرض تنظیمات سیم کارت را روی شبکه های G5 تنظیم می نمایند. در نتیجه برای آنکه بتوانید آنتن‌ دهی خوبی داشته باشید بهتر است تنظیمات سیم کارت خود را متناسب با گوشی همراهتان انجام دهید تا یک اتصال مناسب به وجود بیاید و از آنتن دهی ضعیف نجات پیدا کنید. انجام این کار در گوشی های اندروید و آیفون با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین به تناسب نوع گوشی هوشمندی که در اختیار دارید می توانید این کار را به درستی انجام دهید و مشکل ضعف آنتن دهی گوشیتان را برطرف کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر با بررسی روش های بالا هنوز هم مشکل آنتن دهی موبایل شما مرتفع نشده و به این اطمینان رسیده اید که ممکن است مشکل آنتن دهی از گوشی همراه شما باشد، آخرین راهی که می توانید برای رفع این مشکل انجام دهید بازگشت به تنظیمات کارخانه می باشد.

از آنجایی که این کار سبب پاک شدن تمامی برنامه ها و اطلاعات موجود بر روی گوشی تلفن همراه شما می ‌شود، پیش از اینکه سراغ این راه بروید بهتر است تمامی مراحل ذکر شده قبل را تست کنید و اگر از آنها نتیجه درستی نگرفتید می توانید این راه را امتحان نمایید. چرا که هنگامی که گوشی شما به تنظیمات کارخانه باز می ‌گردد درست شبیه حالتی می ‌شود که شما گوشی همراه خود را تازه خریده اید و می بایست مجدداً تمامی نرم افزارهای مورد نیاز خود را بر روی آن نصب کنید و اطلاعات مورد نظر خود را درون گوشی بریزید. بنابراین پیش از انجام این کار حتماً از اطلاعات موجود بر روی گوشی همراه خود بکاپ تهیه کنید تا مشکلی از بابت دسترسی مجدد به آنها برای شما به وجود نیاید.

جدیدترین دستگاه های تقویت آنتن موبایل

مشاوره رایگان خرید تقویت کننده آنتن موبایل
۰۲۱-۲۲۰۰۹۱۴۵

اگر مشکل آنتن‌دهی گوشی موبایل شما با انجام مراحل بالا برطرف نشد، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۲۱-۲۲۰۰۹۱۴۵

مشاوره تلفنی پیش از خرید

خرید آنلاین

برای خرید اینترنتی وارد فروشگاه شوید
ورود به فروشگاه
دسترسی سریع
بهبود آنتن دهی موبایل (3) تقویت آنتن تلفن همراه (3) تقویت آنتن دهی سامسونگ (2) تقویت آنتن دهی شیائومی (2) تقویت آنتن دهی موبایل (8) تقویت آنتن شیائومی (2) تقویت آنتن موبایل (69) تقویت آنتن موبایل ارزان (2) تقویت آنتن موبایل سامسونگ (2) تقویت آنتن موبایل مسکونی (2) تقویت آنتن همراه اول (2) تقویت امواج موبایل (8) تقویت انتن موبایل (3) تقویت سیگنال سامسونگ (2) تقویت سیگنال موبایل (11) تقویت کننده آنتن سامسونگ (3) تقویت کننده آنتن موبایل (27) تقویت کننده آنتن موبایل 4g (2) تقویت کننده آنتن همراه اول (3) تقویت کننده امواج موبایل (4) تقویت کننده ایرانسل (2) تقویت کننده تلفن همراه (4) تقویت کننده سامسونگ (2) تقویت کننده سیگنال موبایل (12) تقویت کننده سیگنال موبایل ارزان (2) تقویت کننده شیائومی (2) تقویت کننده موبایل (6) تقویت کننده موبایل + قیمت (2) تقویت کننده موبایل ارزان (2) تقویت کننده موبایل سامسونگ (3) تقویت کننده موبایل شیائومی (5) تقویت کننده وای فای (3) خرید تقویت آنتن موبایل (6) خرید تقویت کننده سامسونگ (5) خرید تقویت کننده سیگنال موبایل (3) خرید تقویت کننده موبایل (6) خرید دستگاه تقویت آنتن موبایل (5) خرید دستگاه تقویت کننده موبایل (2) دستگاه تقویت آنتن موبایل (5) دستگاه تقویت موبایل سامسونگ (2) دستگاه ریپیتر موبایل (3) دستگاه ریپیتر موبایل سامسونگ (2) ریپیتر موبایل (2) ریپیتر موبایل سامسونگ (3) قیمت تقویت کننده آنتن موبایل (3)